I. Magyar Csapatok Tesztnapja 2020

http://kefomotorsport.hu/wp-content/uploads/2020/11/csapatkep_jo_mb.jpg

{„type”:”block”,”srcClientIds”:[„4251c944-2287-43e2-8c0d-65f1730172eb”],”srcRootClientId”:””}2020. október 18-án tartottak meg egy korábbi kósza ötletből valódi rendezvénnyé fejlődő eseményt, az I. Magyar Csapatok Tesztnapját, mely a hazai Formula Student csapatok számára kívánt lehetőséget biztosítani egy közös, jó hangulatú felkészülési napra. A 2020-as év lemondott versenyei és korábban nem tapasztalt kihívásokat hozó alakulása jelentős változtatásokra kényszerítette az összes magyar csapatot, ezért kiváltképp felüdülést hozó volt az összes aktív, autóval rendelkező csapat megjelenése a tesztnapon. A tesztnap célja elsősorban a csapatok közti kommunikáció erősítése és a 2020-ra módosított alkatrészek, rendszerek tesztelése volt.

A KEFO Motorsport az ezév márciusában hozott koncepciós döntéseket követve, a 2020-as autó megépítését elvetve a ‘21-es autóra szánt alkatrészekkel készült a tesztre oly módon, hogy azokat az előző évi KMS19-re szerelve vizsgálhassa és kaphasson a jövendőbeli autójáról releváns képet. A tervezett átalakítások közt volt új lánckerék, hűtő, szénszálas kormány, tank és kipufogó burkolat gyártása, valamint megváltoztatott geometriájú első futómű felszerelése is. Az előbbi alkatrészek el is készültek a futómű összes alkatrészével együtt, kivéve az új csonkállványt, aminek gyártására az alkatrész komplex geometriája miatt nem sikerült hosszú időn keresztül partnert találni.

http://kefomotorsport.hu/wp-content/uploads/2020/10/word-image-8.jpeg

A vasárnap kora reggeli kipakolás és a helyszín elfoglalása után kezdetét vette a gépátvétel statikus majd dinamikus része, így az álló helyzetben átvizsgált autók a fékteszt után készen álltak a pályaeseményekre. A nyári versenyekhez hasonlóan a szervezők bójákkal határoltak egy 75 méter hosszú egyenes szakaszt a gyorsulás versenyszám szimulációjához, amit elsőként teljesítettünk. A futások közti beállítás módosításokkal 4.504 másodpercig javított időeredményünk csupán 150 ezreddel maradt el a Formula Racing Miskolc legjobb idejétől, így a teoretikus 2. helyen végeztünk, miután az Arrabona Racing Team nem tudott megelőzni, míg a BME Motorsport egy technikai hiba miatt nem vett részt a gyorsuláson.

http://kefomotorsport.hu/wp-content/uploads/2020/10/word-image-9.jpeg

Az 1080 méter hosszú kecskeméti Birizdo gokart pályát bójákkal szűkítve és nehezítve adták át az autóknak a szervezők. A pilótáknak egy élvezetes, de kihívást jelentő vonalon kellett végig kormányozni az autójukat, azonban a megelőző napokhoz képest kellemesebb időjárás sem szolgált ideális körülményekkel a hűvös szél és változóan felhős égbolt kíséretében. A 3 etapos autocross versenyszám szimulációját minden alkalommal egy bemelegítő után két mért kör követte, melyek közül az elsőt új slick gumikkal kezdtünk Szentgyörgyi Szilveszterrel az autóban, majd Hegedűs Benjamin vette át tőle a maradék 6 kör erejéig. A bekoptatott abroncsokkal folyamatosan javultak a mért idők, a lemenő nappal jövő utolsó nekifutással pedig megfutottuk a legjobb körünk, 0.215 másodperccel lemaradva az ART-tól, egy újabb teoretikus második helyet szerezve, minimális lemaradással.

http://kefomotorsport.hu/wp-content/uploads/2020/10/word-image-10.jpeg

Habár a felkészülés során nem ment minden tervszerűen, összességében nagyon elégedettek lehettünk a nap végén, hiszen jól érezte magát a csapat, hibátlanul futott az autó és eljátszva a számokkal a tesztnapon teljesítettek alapján a versenyeken használt pontozás szerint az összesített első helyen végeztünk volna. Teljesen azonban mégsem vagyunk elégedettek, hiszen nem tudtunk minden alkatrésztesztet elvégezni, így tovább folytatjuk a munkát és még ebben az évben újabb teszteket tervezünk teljesíteni, amint elkészülnek a hiányzó elemek.