– Milyen versenyeken vett részt a KEFO Motorsport 2023 során? Hogyan értékelnétek az elmúlt szezont és annak eredményeit?
– Csapatunk 2023-ban kettő versenyre nyert kijutást: a Formula Student Eastre és a Formula Student Germany-re. Viszont több belsős és külsős hiba miatt is úgy alakult, hogy nem jutottunk ki egyik versenyre sem, mint versenyzők. Az augusztus elején megtartott Formula Student Easten kiállítóként tudtunk részt venni, ahol a boxunkban volt az autónk és a csapattagjaink is. Azonban a nyáron fennálló helyzet inkább motiválta, mintsem elszomorította a csapatunkat, hiszen korábban el tudtuk kezdeni az új szezon koncepcióját, illetve az FS Easten szerzett élményekre és tudásra tudunk építkezni.
– Mik a terveitek az új szezont illetően? Hány megmérettetésre szeretnétek kijutni? Milyen eredmény elérését célozzátok?
– Az új szezonra kettő nagyobb célkitűzésünk van: az egyik, hogy kijussunk legalább kettő nemzetközi Formula Student versenyre, a másik, hogy az új autónk minden dinamikus versenyszámon nemzetközi viszonylatban jó eredményt érjen el.
– Milyen fejlesztéseket eszközölnétek versenyautótokon? A módosításokat az idén is használt járművetekbe integrálnátok vagy inkább egy teljesen új versenygéppel szeretnétek rajtvonalhoz állni jövőre?
– A legnagyobb változtatás a szénszálas monocoque vázunkban lesz, aminek számítógépes modelljét a nulláról indulva terveztük újra. Az előző vázunk volt a csapat első monocoque váza, így annak a hibáiból tanulva és pozitívan állunk neki az új vázunknak. Emellett apróbb változtatásokat tervezünk az aerodinamikai elemeinken és a kormányművünkben is. Ezenkívül az új pilótáink számára egy ergonomikusabb pilótafülkét is készítünk. Ezáltal bátran kijelenthetjük, hogy a csapatunk egy teljesen új autót fog megépíteni.
– A csapatot már jó ideje foglalkoztatja az önvezetés. Hogyan állnak az ilyen irányú fejlesztéseitek? Elérkezettnek látjátok az időt, hogy jelentősebb erőforrásokat szenteljetek a kapcsolódó projekteknek?
– A 2023-as szezon volt a csapat életében az első olyan, mely során komolyabb hangsúlyt kapott a Driverless, azaz Önvezető csoportunk. A csoport jelenleg most fekteti le az alapjait, különböző irodalomkutatásokon és versenyelemzéseken keresztül. Az elkövetkezendő szezonjainkban szeretnénk minél több erőforrást dedikálni az Önvezető csoportunknak.
– Jelenleg hányan foglalkoznak önvezetési megoldásokkal a csapaton belül? Hogyan befolyásolja a tagtoborzást az önvezetés felé nyitás?
– Jelenleg még az Önvezető csoportunk nem működik önállóan, hanem az Elektronika csoportunk alatt alcsoportként funkciónál. A folyamatban lévő toborzásunk során nagy érdeklődést kapott, ezáltal a jövőben nagy valószínűséggel egy különálló csoportot fog képezni.
– Mi ösztönzi a csapatot az önvezetéssel való foglalkozásra?
– A Formula Student világában egyre népszerűbb az DV (Driverless) kategória, így a jövőben a csapatunk is részt szeretne venni ebben a versenykategóriában. Mind ezenfelül rengetek hasznos tudásra tudunk szert tenni a tanulmányaink mellett.
– Indul a KEFO Motorsport az októberi Techtogether versenyen? Meglátásotok szerint miért éri meg részt venni a megmérettetésen?
– Mint minden évben, idén ősszel is tervezünk indulni a Techtogether versenyén. Számunkra azért éri meg részt venni ezeken a mérnökversenyeken, mert ilyenkor igazán meg tudjuk mutatni a csapatban lévő összetartást. A kiosztott feladatokon egyszerre dolgoznak a tagok, közösen készülnek fel 1-1 előadásra, és a különböző csoportok szorosan haladnak egymás mellett egy jó eredmény elérése érdekében.
A csapat hangulatán kívül a cégek jelenléte is egy nagy motiváló tényező, ugyanis a Techtogether versenyek során több céggel is fel tudjuk venni a kapcsolatot, akikkel a jövőben esetlegesen együtt is tudunk működni.
Az eredeti cikk az Autopro.hu TechTogether+ során megjelent újságában, illetve weboldalukon érhető el!